Angliában jártunk!
Online Lapcsoport Kft.

Idén nyáron látogatásunkat tettük az olimpiai játékok megrendezéséül szolgáló országba, a mindig zöld Angliába! Ha valaki szeretné tudni, milyen volt, akkor olvassa el ezt a kis beszámolót az egyhetes nyaralásunkról.

Azzal kezdődött, hogy beszálltunk a buszba, a sok csomaggal együtt, és megkezdtük utunkat a szigetország felé. Kaptunk egy idegenvezetőt, Gábort, aki nem bírta megállni, hogy mindenkibe belekössön… Gábor elmagyarázta, hol fogunk lakni, miket fogunk megnézni, és a többi és a többi.  Jó sokat buszoztunk, át Ausztrián, és Németországon is. Az éjszakát a buszon töltöttük, és néha még aludtunk is! :D
Reggel kiértünk Belgiumból, és megérkeztünk a francia Calais-ba, ahonnan indult a vonatunk Angliába. Mielőtt beszállt volna a buszunk a hatalmas fémjárgányba, shoppingoltunk kicsit egy plázában, és felvásároltuk a csokikat, chipseket, és egyéb rágnivalókat.  Amikor a vonattal átkeltünk a Csalagúton, érdekes volt, hogy mi most az óceán alatt zakatolunk. Végül átértünk a partra, ahol sétáltunk a tenger mellett. Fel kellett vennünk a kabátokat, és a karórákat egy órával korábbra állítani, mert ott hűvös van, meg időeltolódás. De azért muszáj volt egy kicsit beletocsogni a jéghideg vízbe…
Tovább buszoztunk a fővárosba, Londonba, ahol  egy csomó érdekes dolgot láttunk: élőben megnézhettük a piros buszokat, bementünk egy múzeumba is, ahol vettünk forró csokit, meg láttuk, hogyan készülnek az olimpiára. Ballagtunk a Temze partján, és délután pedig elfoglaltuk a szálláshelyünket az Allhallows kempingben. Abban a kempingben több ezer hiperszuper lakókocsi van, és abból három a miénk lett. Mindegyiknek volt fürdőszobája, hálószobái, és egy konyha-nappali. Kicsomagoltunk, elhelyezkedtünk, és kicsit lementünk a partra is.
Másnap reggel a busz elvitt minket London belvárosába: átmentünk a Temze felett, fotózkodtunk a telefonfülkékkel, lefényképeztük a Big Bent és a London Eye-t, láttuk a Downing Streetet is, ahol az angol miniszterelnök lakik, és most fegyveres őrök őrzik, és végül… elérkeztünk a Buckhingam Palotához! A Buckhingam Palotában él a királynő és a királyi család. Nagyon szép az a palota! Mire odaértünk, elkezdődött a zenés őrségváltás. Elvonultak előttünk a medveszőr sapkás, piroskabátos, puskás palotaőrök, mögöttük pedig a trombitáló, doboló, klarinétos zenész-katonák. Nagyon jó volt! Megkóstoltuk az ecetes chipset is, szerintem szörnyű az íze, de az angoloknak bejön. Beléptünk China Townba is, a kínai negyedbe. Ott mindenhol kínaiakat látsz, kínai üzletekben, kínai gyorséttermekben, és kínai ruhaboltokban. Voltunk a Piccadilly Circuson is, és vettem magamnak egy londonos pólót. Elmentünk a világ legnagyobb M&M’s boltja előtt is, meg bementünk egy csoki boltba is, ami tele volt csokikülönlegességekkel. Vettünk is jó néhányat. Délután kaptunk egy kis szabdidőt, és vásárolhattunk, amennyit akartunk.
Benéztünk a National Gallery múzeumba is, ahol festmények vannak.  A kempingbe csak későn értünk vissza, és megvacsoráztunk, letusoltunk, és éjfélig fennmaradtunk…
Másnap a British Museumot látogattuk meg, aztán az Oxford Streetet, ahol kifosztottuk az üzleteket, és mentünk a London Eye-hoz, ahol levetítettek nekünk egy négydimenziós filmet. Az olyan, hogy 3D-ben megy a film, és még mozog az ülés, meg buborékokat fújnak ránk, és vizet permeteznek, szóval mintha mi is ott lennénk a filmben. Aztán felszálltunk a London Eye-ra. Ha valaki nem tudná, az egy hatalmas „óriáskerék”, aminek van harminc húszszemélyes üvegkapszulája, és onnan lehet nézni 135 méter magasból a várost. Az ötödik napon megnéztük a Természettudományi Múzeumot, ahol földrengést imitáltak, aztán átvágtunk a Hyde-Parkon, és megérkeztünk a Madame Tussaud’s Panoptikumba, amiben élethű viaszhírességeket láthattunk, mint pl.: a királyi család, Harry Potter, Christiano Ronaldo, vagy Rihanna, Shakira és Michael Jackson, Justin Bieberrel kiegészülve.
Végigmentünk a Horror Kamrán, ahol színészek ijesztgettek minket, aztán egy újabb négydimenziós filmet néztünk: A szuperhősök megmentik Londont!
Másnap reggel elindultunk Londonból hazafelé: Csalagút, Franciaország, Németország, Belgium. Belgiumban megálltunk egy kisvárosban, és bejártunk három csokiboltot. Az éjszakát megint a buszban töltöttük.
Utolsó nap átmentünk Ausztrián is, és délután hazaérkeztünk Magyarországra, ahol már vártak minket a családtagok és a barátok. Szóval, nagyon élveztük ezt az utazást, és ha valaki jövőre is jönni akar Dél-Angliába, semmi nem tartja vissza!
(Talán csak az aggódó nagynénik-nagybácsik)